• Sitemap
  • Nieuwsbrief
  • Home

Ondernemen met CRM

CRM wordt gezien als de implementatie van een strategie waarmee een organisatie beoogt (klant) relaties te optimaliseren in termen van klantrendement en klanttevredenheid. Het is een continue, systematische en organisatie-omvattende activiteit waarbij ICT een ondersteunende rol speelt.
Een mooie omschrijving.
Maar wat heb je daar als kleine tot middelgrote business to business onderneming aan?
Veel, mits gekozen wordt voor een integraal administratiesysteem, waarbij het relatiebeheerprogramma onderdeel is van de complete functionaliteit waarvan onder andere ook de administratie en logistiek c.q. inkoop onderdeel zijn.


Een geïntegreerd CRM-systeem biedt onder andere:

  • een volledig klantenoverzicht in één scherm,
  • een overzicht over activiteiten en agenda’s,
  • een integratie met Microsoft Outlook en Skype,
  • nuttige marktsegmentatie/campagnesturing,
  • uitgebreide en gedetailleerde rapporten,
  • de mogelijkheid tot sturen op maat gesneden verkoopbrieven.

Een effectief CRM-systeem

  • identificeert de klanten, die men wenst te behouden en waar men de relatie mee wenst te verstevigen,
  • laat zien welke van uw prospects de beste zijn,
  • weet exact welke behoeften en wensen klanten en prospects hebben
  • stelt de gebruiker in staat een klant exact te vertellen waarom hij voor hem dient te kiezen,
  • weet welke competenties er in de organisatie ontwikkeld moet worden om de producten en diensten te leveren, die de klanten verwachten,
  • stelt de gebruiker in staat een budget op te zetten met de uitgaven en inkomsten direct gekoppeld aan de klantenactiviteiten
  • biedt de mogelijkheid om te meten hoe tevreden de klanten zijn met de onderneming,
  • laat alle medewerkers in de onderneming dezelfde routines volgen met betrekking tot klantenopvolging.

Dit nieuwsbericht is gebaseerd op informatie Mamut Software. 
Mamut Software levert bedrijfssoftware voor kleine en middelgrote ondernemingen.
Mamut One Enterprise is onder andere een efficiënt compleet relatiebeheerprogramma (CRM) voor het aanbieden van professionele service en het verhogen van de verkopen.

Lees meer